2017. október 18., szerda

Antik patikusok 4. rész – Hamis szépség

De vajon lehet-e egyáltalán szépségről beszélni? Ragasztott pöttyök, rajzolt szemöldök, sápadt arcbőr...megint a múltba tekintünk!

Szépségpöttyök
A 17. századi előkelő nő pontosan tudja, hogy mivel tudja még inkább kiemelni szépségét, eleganciáját. A kor ikonikus divat trendje: a szépségtapasz. Az apró, ún. tafota-darabkák (finom selyemszövetből készültek) akár 8-10 helyre is fel voltak ragasztva a hölgyek arcára, és természetesen az előkelőségek kis skatulyában mindenhová vittek magukkal pót tapaszokat is arra az esetre, ha egyik-másik leesne.
A fekete pontocskákat mouche-nak, azaz legyecskének nevezték, és hogy még szofisztikáltabb legyen a dolog, felhelyezés szerint is külön neveket kaptak a mesterséges pöttyök. A szem sarkába kerülőt például passionée-nek, azaz szenvedélyesnek titulálták, a száj felettit kacérnak.  A furcsa divat egészen a 18. századig fennmaradt, sőt az urak is előszeretettel alkalmazták.

Igéző tekintet
A szemet egy kis sminkkel nagyobbá, ragyogóbbá tenni nem nagy feladat. Ám volt idő, amikor a nők számára ez kevésnek bizonyult, a csábítás fegyvere a pupillatágítás lett, amihez a hölgyek a rendkívül toxikus nadragulya (vagy más hasonló nem kevésbé mérgező növény) cseppjét használták.  A fényes, élénk tekintet kiegészítője a szép ívű szemöldök is kötelező volt.  A szemöldök teljes kiirtásával, majd mesteri újrarajzolásával igyekeztek az áhított formát elérni.

Az arc
A festményekről visszaköszönő gyöngy-fehér bőrt alabástrom alapú festékekkel érték el. A felvitelt követően különböző piros árnyalatokkal dolgoztak, sőt, a „természetes” hatás kedvéért kék festékkel még vonalkákat is rajzoltak a vérerek imitálására.






Add a Facebook-hoz

2017. október 4., szerda

Fűszervarázslat 22 - A petrezselyem

Így kora ősszel már mindenképpen érdemes felszedni a kiskertben a petrezselymet, és eltenni télire, hogy élvezhessük a hideg napokon is jó tulajdonságait. Bár a legegyszerűbb fűszernövény, ám csodás gyógyhatással rendelkezik!

Egyszerű és sokoldalú
A zöld fűszernövény nagyon jó vízhajtó, és javítja az emésztést is.  A petrezselyemzöld sok C-vitamint és kalciumot tartalmaz, de gyógynövényként felhasználják gyökerét és magját is. Veseműködést serkentő hatása kiemelkedő, ezért húgyúti fertőzések, vesehomok esetén kifejezetten ajánlott petrezselymet rágcsálni. Terhes nőknek viszont nem javasolt nagy mennyiségben a fogyasztása, mivel a benne lévő illóolaj vetélést okozhat.

Felhasználása gyógynövényként
Ételek ízesítésén kívül teát is készíthetünk gyökeréből, leveléből, kipréselt levét zöldségturmixokhoz adhatjuk. Hatását fokozhatjuk csipkebogyóhússal, lestyángyökérrel, csalánlevéllel, nyírfalevéllel - kiváló vizelethajtó gyógyteakeverék készíthető ezekből a növényekből! Azonban bármilyen vízhajtó kúrát tartunk, előtte konzultáljunk kezelőorvosunkkal!


Tippek a konyhában

Az aprított petrezselymet mindig a főzés végén adjuk az ételhez, így megőrzi aromáit.
Télire is eltehetjük többféle módon. Szárítani nem érdemes, mert illóolajai odavesznek.
  •  Fagyasztva: Mosás, szárítás után szárrésszel együtt fagyasztjuk a leveleket vagy csak a      leveleket fagyasztjuk aprítva mélyhűtőzacskóban vagy jégkockatartóban. 
  •  Olajban: Megmosott és nagyon alaposan megszárított petrezselymet felaprítunk, majd befőttes üvegbe töltjük, és színültig felöntjük étolajjal vagy olívaolajjal. A keletkező légbuborékokat kikocogtatjuk az üvegből. Fontos, hogy a leveleket teljes egészében fedje az olaj. Hűvös helyen tároljuk.  
  • Sózva: A petrezselymet mosás után nagyon alaposan megszárítjuk, összevágjuk és kiterítjük egy tepsire, papírra vagy sütőpapírra. 5 evőkanálnyi levélhez egy evőkanálnyi sót számolunk. Alaposan összekeverjük, majd üvegbe töltjük és hűvös helyre vagy hűtőbe tesszük.


Fotó: morguefile

Ezt ajánljuk!
FERROCOMP® FORTE - A minőségi vaspótlás!





Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 26., kedd

Reumás fájdalmak enyhítése 3. rész – Elektro-, ultrahang-, keleti- és manuálterápiák

Az előző részben a traumás fájdalommal foglalkoztunk, ám krónikus esetekben is bőven van alternatív megoldás a fájdalomcsillapításra, legyen szó térd, derék, vagy hátfájdalomról.

TENS készülékek
A TENS egy mozaikszó, a Transkutane Elektrische Nerven-Stimulation (bőrön keresztüli elektromos idegstimuláció) rövidítése. A készülék lényege, hogy elektródákkal ingerli az idegpontokat - blokkolja a fájdalmat, növeli az endorfintermelést, csillapítja a gyulladást. TENS terápiával a reumás megbetegedéseken túl, számos más területen is jó eredményeket lehet elérni.

Ultrahang terápia
Széles körben elterjedt fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő módszer. Elsősorban kopásos ízületi (pl. térd artrózis) és gerincbetegségek esetén ajánlott, de alkalmazzák már urológiai, onkológiai megbetegedések esetén, és sebészeti területen is. Hatása három lépcsős: egyrészt mechanikus, ami azt jelenti, hogy a keletkező rezgések révén mikromasszázsnak mondható, vagyis javítja a vér- és nyirokkeringést, csökkenti a duzzanatot, hőhatása miatt ellazítja az izomzatot, kémiai hatásának köszönhetően pedig tágítja az ereket, valamint javítja a sejtmembránok átjárhatóságát, ami által könnyebben szívódnak fel a tápanyagok.

Akupunktúra és akupresszúra
Cél a a test energiacsatornáinak (meridiánok) feloldása, a blokkok megszüntetése, az egyensúly visszaállítása. Akupunktúra esetében a lényeg, hogy tűket szúrnak az energiapontokba, míg akupresszúra esetén nyomást gyakorolnak azokra. A keleti orvostudomány elsősorban a szervezet energiaáramlásának kiegyenlítésére, illetve az öngyógyító folyamatok beindítására fókuszál.

Alexander technika
Olyan módszer, melynek segítségével visszatalálunk a helyes testtartáshoz, a rosszul berögződött testhasználatot korrigálhatjuk. Márpedig jórészt ezek azok a tényezők, amelyek miatt kialakul a derék-, hát-, nyakfájás vagy a migrén.  Mindezek mellett eredményesen alkalmazzák más területeken is úgymint légúti betegségek (asztma, krupp), pánikbetegség, szorongás, lámpaláz, állóképesség javítása, műtét utáni rehabilitáció.  A technika elsajátítása képzett oktatónál lehetséges.

Manuálterápia

Legelőször is különböztessük meg a csontkovácsolástól. Manuálterapeuta csak orvos vagy gyógytornász lehet, míg csontkovács bárki. Sajnos Magyarországon semmilyen szinten nincs szabályozva a csontkovács képzés, így pedig nehéz jó szakembert találni. Tehát ha féltjük az egészségünket, erősen tanácsos az előbbit választani, aki megfelelő egészségügyi végzettséggel rendelkezik, ahhoz hogy kezelésbe vegyen minket.  A manuálterápia lényege egyébként a gerincmenti blokkok feloldása, az izomzat lazítása, az ízületi merevség megszüntetése, a végtagok dinamikájának visszaállítása.  A maunálterápiának számos válfaja van a csontkovácsolás, a kiropraktika, és az oszteopátia elemeinek bevonásával. 



EZT AJÁNLJUK!

CROTALGIN® FORTE krém
Nem hagyjuk, hogy a reuma győzzön!



Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 18., hétfő

Őszi életreceptek 2. rész

Mint ahogyan az előző részben elhangzott, a fizikai aktivitásra legalább minimálisan gondot kell fordítani, önmagában ez viszont édes kevés, ha a napi rutint nem megfelelően kezeljük.

2. lépés – Rendszer és napirend

A gyerekeket sem egyszerű egy hosszú nyár után rábírni az időben fekvésre, illetve a korán kelésre, a napi rendszeres feladatokról nem is beszélve. Családosoknak nem is kell mondani, hogy a szülőknek ugyanígy be kell állni a sorba, ha nem akarnak rövid időn belül teljesen szétesni.  Amire nagy hangsúlyt kell tehát fektetni, hogy tényleg vigyünk rendszert az életünkbe (akár van gyerekünk, akár nincs), és állítsunk fel egy jól követhető napi-, hetirendet is – ez utóbbi segít abban, hogy ne hajszoljuk túl magunkat, illetve onnan kezdve, hogy átlátjuk a tennivalóinkat, megkíméljük magunkat egy csomó felesleges körtől, idegeskedéstől.

Megélhetjük az őszt így...

...és így is!

3. lépés – Szellemi, lelki, testi táplálék

Ez az időszak nem csak a befelé fordulásra alkalmas, hanem az új dolgok felfedezésére, megtanulására, önfejlesztésre is. Tanulni valami újat mindig nagyszerű, pláne ha idővel hobbinkká, sőt, munkánk részévé válik.

Mivel az ősz amúgy is egy depresszióra inkább hajlamosító évszak, ügyeljünk arra, hogy lelki egészségünket is gondosan ápoljuk. Ennek alappillére az elegendő pihenés. Lehetőség szerint aludjunk annyit, amennyire úgy érezzük, szükségünk van, feküdjünk le időben! Este már ne agyaljunk a problémákon, legtöbbször pont ez segít a megoldásban.

Étkezésünk fókuszáljon a szénhidrátszegény, fehérjében gazdagabb étrendre. Az ősz leghasznosabb vitaminjai és nyomelemei a magnézium, a cink, a B-vitaminok, a C-vitamin és a vas. Részesítsük előnyben az őszi zöldség- és gyümölcsféléket: a különböző sütőtökféléket, a sárgarépát, a szinte fekete Othello szőlőt, ez utóbbi igen gazdag ún. antocianidin flavonoidokban, rezveratrolban (polifenol), amely anyagok jelentősen hozzájárulnak idegrendszerünk, szívünk, ereink egészségéhez.

4. lépés – Élmények ősszel is

Gasztro- és borfesztiválok, szüreti mulatság, túrázás, gombászás (menjünk el egy gombaismereti tanfolyamra), természetjárás, városlátogatások, fürdők meglátogatása csak, hogy néhány jó programot említsünk.  Muszáj kimozdulni, hogy feltöltődjünk!



Kellemes és tartalmas őszt kívánunk!





EZT AJÁNLJUK!

PLERUDIN® tabletta  - rezveratrollal
Tegyünk az ereink egészségéért!


Add a Facebook-hoz

2017. szeptember 6., szerda

Őszi életreceptek 1. rész

A szeptember olyan, mint egy kisebb újév: újrakezdést jelent a diákoknak az iskolában, a szülőknek pedig lássuk be némi megkönnyebbülést, miszerint végre visszatérhetnek a jól megszokott hétköznapok. Újra kialakíthatunk egy külső-belső rendet az életünkben, új terveket szövögethetünk mibe is vágjunk bele. Jó időszak ez képességeink fejlesztésére, a tanulásra, írásra, olvasásra, testmozgásra.

Hogyan szeressük az őszt?
Hűvösek az esték, kezdődik a korai sötétedés, egyre többször fordul szürkébe az ég esőt, szelet hozva magával. Az ősz az elmúlás egyik jelképe is, ám talán ahogy a bevezetőben elhangzott az újrakezdésre is nagyon jó lehetőséget ad, érdemes hát inkább erre koncentrálni és egész egyszerűen mellőzni, figyelmen kívül hagyni az árnyoldalakat.

1. lépés – Mozogj és tovább élsz!
Ahelyett, hogy elkezdenénk hosszan papolni a rendszeres testmozgás fontosságáról, gondolkozzunk együtt egy kicsit. Egy ülőmunkát végző ember az éjszakai pihenéssel együtt a 24 órából minimum 16 órát szinte teljes fizikai passzivitásban tölt és ebben még nincs benne az utazás (kocsiban, buszon stb. ülés), vagy pl. az esti tévézés. Ahhoz pedig, hogy 40 év felett ne kelljen küzdenünk szív- és érrendszeri betegségekkel, magas vérnyomással, cukorbetegséggel, csak hogy néhányat említsünk az egészségügyi kockázatok közül, mozogni szükséges. A hangsúly tehát azon van, hogy egészségesek szeretnénk maradni. A jó állóképesség, a fogyás lehetősége, a fizikai erőnlét vagy az alakformálás másodlagos szempontokká válnak az egészséggel szemben. Az ülőmunkát végzők körében a stressz kezelés is sokkal rosszabbul működik, a pánik- és szorongásos betegség kialakulásának esélye megsokszorozódik. A lelki egyensúly megőrzésének pedig szintén az egyik alappillére a rendszeres fizikai aktivitás.




Nem kell azt gondolni, hogy a fizikai aktivitás csak akkor ér valamit, ha heti több alkalommal legalább egy órát feszített tempóban izzadunk az edzőteremben. Kimutatták, hogy már az is komolyan hozzátesz egészségünk javításához, fenntartásához, ha heti háromszor 15 percet futunk, biciklizünk, úszunk, vagy egyszerűen csak kertészkedünk.  Lényeg, hogy ne féljünk jobban érezni magunkat, és legalább a minimumot tegyük meg magunkért. Az viszont fontos, hogy mindenképpen olyan mozgásformát válasszunk, amiben örömünket leljük!


EZT AJÁNLJUK!

KOVITOX® krém*
A sport öröme! Izomlazítás – Máris könnyebb a mozgás!


Add a Facebook-hoz